10 טיפים מנצחים לבניית עסק מצליח

ההתחלות תמיד קשות, וזה נכון על אחת כמה וכמה בעולם העסקים. לרבים יש במשך שנים חזון לגבי העסק שלהם, אבל הם מתקשים להוציא אותו לפועל. אצל אחרים, טעויות הנעשות בפתיחת העסק ובשלבים הראשונים שלו מביאות לקושי להתנהל ולהתפתח – אחד הגורמים המסבירים מדוע החלק הארי של העסקים בישראל נסגרים תוך חמש שנים מיום הקמתם. במדריך הנוכחי אספנו עבורכם עשרה טיפים שיגדילו את סיכויי ההצלחה שלכם במים העמוקים והסוערים של עולם העסקים בישראל.

  1. הגדירו את האסטרטגיה הראשונית – יש אנשים שמקימים עסק מתוך גישת ה"יהיה בסדר", ורק לאחר מכן נכנסים בעובי הקורה ומחליטים על הפרופיל שלו. ככל שמקדימים להגדיר את חזון העסק, תחומי הפעילות, קהל היעד ותחומים אחרים, כך גדלים סיכויי ההצלחה.

 

  1. בצעו מחקר מקדים – עסקים לא נפתחים יש מאין. כדי שתצרו עסק המותאם ליכולות שלכם, לקהל היעד ולתחום בתוכו אתם פועלים, עליכם להבין את חוקי המשחק. מחקר שוק מקדים הוא יופי של דרך לעשות זאת.

 

  1. חשבו על ייחודיות – כמעט כל התחומים והאזורים הגיאוגרפיים בישראל מאופיינים בתחרות רבה בין בעלי המקצוע ונותני השירותים השונים. מציאת ייחודיות ספציפיות – למשל שירות שאינו מובן מאליו – יכולה להבליט אתכם ולהגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם בתחילת הדרך, ובכלל.

 

  1. התחילו בקטן – רבים ממליצים לא לכוון גבוה מדי בנקודת ההתחלה, אלא להתנהל תוך תוכנית עסקית הלוקחת בחשבון צמיחה עם השנים. אם אתם נותנים שירותים בתור עצמאים, לדוגמא, אתם יכולים להתחיל בתור עוסקים פטורים, אשר ניהולם נחשב לפשוט יותר. בהמשך הדרך, על פי ההתפתחות שלכם והגדלת ההכנסות, תוכלו להפוך להיות עוסקים מורשים. כך חבלי הלידה עשויים להיות פשוטים יותר.

 

  1. חשיבותה של בקרה – לא משנה איזה עסק אתם פותחים, רצוי להיות עם האצבע על הדופק בכל שלב שלו. עקבו תמיד אחר ההכנסות וההוצאות של העסק, הציבו יעדים וראו אם אתם עומדים בהם. תמיד יש מרחב לשינוי בהתאם להתפתחות העסק, לכללים המשתנים בזירה העסקית בישראל ועוד.

 

  1. השקיעו בפרסום – עסק יכול להיות ייחודי ומקצועי בתחומו, אבל לסבול עדיין מכמות קטנה של לקוחות. רצוי לחשוב על שיווק ומיתוג העסק כבר בנקודת ההתחלה, בהתאם לאמצעים העומדים עבורכם כמובן.

פרסום באינטרנט

  1. פעילות במגוון חזיתות – בעידן הנוכחי, פעילות במגוון פלטפורמות (אתר אינטרנט, עמוד פייסבוק, מוצרי פרסום) יכולה להגדיל את סיכויי ההצלחה. חשבו תמיד על הגדלת הנוכחות שלכם באמצעים השונים.

 

  1. חשבו על הלקוחות – כל פעולה שאתם מבצעים בעסק, וגם במאמצי השיווק שלו, רצוי שתתבצע תוך כניסה לנעלי הלקוחות. אתם בהחלט יכולים לשוחח עם לקוחות פוטנציאליים ולראות מהן הציפיות שלהם מהעסק שלכם. לא תאמינו עד כמה הפעולות שתבצעו תהיינה שונות מהאינסטינקט הראשוני שלכם במצב הזה.

 

  1. צרו שיתופי פעולה – בכוחם של שיתופי פעולה עם קולגות, אנשי מקצוע וגורמים אחרים להצעיד את העסק קדימה. אתם יכולים בהמשך לכך להשתמש בידע שלהם או בכישורים שהם מציעים על מנת להתנהל בצורה טובה יותר. כך למשל מעצב פנים מתחיל יכול ליצור קשר עם אנשי שיפוצים, שיוכלו להפוך עבורו את החזונות למציאות.

 

  1. סבלנות – למרות הנתונים הלא מחמיאים של חלק מהעסקים, וחרף העובדה שההתנהלות בתחום אינה פשוטה, קחו בחשבון שמעטים העסקים שזכו להצלחה אדירה כבר בתחילת הדרך. סבלנות היא מצרך חיוני, ובכוחה לאפשר לכם להיכנס לפרופורציות ולא להיקלע ללחצים כאשר הדרך מתבררת כארוכה יותר ממה שחשבתם. אם מציבים מראש יעדים הגיוניים, כפי שהזכרנו מעלה, תוכלו להיערך טוב יותר לנתונים הכספיים שאתם נתקלים בהם.

 

תודה לפורטל העסקים smartandbetter.co.il על הטיפים החשובים ובהצלחה!

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
נגישות