דגנים

17 באוגוסט 2012 | כותב: | פורסם בקטגוריה אוכל - כללי, מוצרי מזון

קבוצת הדגנים הגדולה ביותר בפירמידת המזון,מכילה: לחם,פסטה,אורז,קוסקוס,אטריות,קינואה,דגני בוקר,קוואקר,דייסות,קרקרים וגם ירקות פחמימתיים,דוגמת תפוחי אדמה, בטטות,אפונה ותירס.

הדגנים המרכיבים קבוצה זו עשירים בפחמימות מורכבות שהן ה"דלק" המועדף על הגוף,והם מספקים את רוב האנרגיה שהגוף זקוק לה במשך היום.

הדגנים גם מספקים חומרים חיוניים חשובים, כמו ויטמין B קומפלקס, מינרלים וברזל וכן סיבים תזונתיים, בתנאי שמשתמשים בדגנים מלאים .

ההמלצה היא לאכול לפחות 3 מנות דגנים מלאים ביום.

כיום ניתן להשיג בכל רשתות המזון לחם מלא , אורז מלא, פסטה מחיטה מלאה, דגנים ודייסות מחיטה מלאה.
או שיבולת שועל מלאה העשירים בסיבים, ויטמינים ומינרלים,שחסרים במוצרים המבוססים על קמח לבן כמו פסטה , אורז…

מומלץ לצרוך כ- 6-5 מנות ביום , ורצוי שלפחות 3 מהמנות יהיו מדגנים מלאים . 

כותב:

הכותב הזה פרסם 11 מאמרים עד כה. עוד מידע על הכותב יגיע בקרוב.

כתיבת תגובה

יש להתחבר למערכת כדי לכתוב תגובה.